Vilma
    Hej jag är en tjej på 15 år och jag har ingen aning om vad jag ska välja till gymnasiet... Det är snart dags nu och jag börjar få panik för mina vänner vet redan vad dom vill gå. Jag har inga speciella fritids intressen och har inget som jag är riktigt bra på. Jag vet inte vad jag vill göra i framtiden och det känns bara som att jag kommer bli helt misslyckad. Jag är trött på skolan och vill gå något som inte är allt för svårt.

    1 Svar

    Lucy SYV
    Hej Vilma
    Det bästa enligt mig är att välja gymnasieprogram utifrån ditt egna intresse.... börja med att tänka efter vilka ämnen du tycker om/föredrar i skolan, vad du har för intressen osv
    Därefter kan du se kursinnehållen i samtliga gymnasieprogram och känna efter vad som kan passa dig bäst...
    Det finns även olika intressetest du kan ta hjälp av och få en liten ide kring vad som kan passa dig... MVH Lucy