abdisamed Hassan
    kan jag söka till yrke högskola ifal jag har mycket E i mina betyg? i så fal vilka är dem bästa yrke högskola för mina betyg?
    jag går på mycket ekonomprogrammet

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej abdisamed Hassan!

    Går du å k 2 eller 3 nu? Läser du på Ekonomiprogrammet på gymnasiet eller vill du läsa ekonomi på eftergymnasial nivå - eller kanske både och?

    Högskola och yrkeshögskola är två olika skolformer.
    Alla högskoleutbildningar ser du på www.studera.nu

    och alla yrkeshögskoleutbildningar - på www.yhguiden.se

    Det är viktigt att tänka på vad vill du jobba med i framtiden? Det är inte bra att söka en utbildning enbart på grund av antagningsgräns är så låg att man garanterat kommer in.

    Jag råder dig att läsa på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/efter-gymnasiet om olika alternativ om vad man kan göra efter gymnasiet.

    Mvh
    Mikael