Arun
    Hej jag ska "börja" gymnasium i år, men jag har gjort några misstag..

    Jag är godkänd i alla ämnen förutom matematik men jag kommer gå sommarskola i 2 veckor. Jag har inte sökt introduktions programmet och det är försent för att göra blankett för sena ändringar.

    Vad kommer hända om jag inte höjer mitt betyg i matte från F till E i sommarskola?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Arun,

    om du inte får E betyg i matte, ska antagningskansliet försöka hitta någon plats åt dig - antingen på yrkesintrodukton eller på programinriktat val (det är 2 av de så kallade "IM-programmen").

    Gör ditt bästa i matte - när du går i sommarskola! Du kan annars redan nu, på en gång, kika på matteboken.se/lektioner/skolar-9 där hela matte som läses under årskurs 9 i grundskolan finns upplagd (för repetition & för självstudier). Lös några matte-uppgifter varje dag, är mitt råd.

    Och Lycka till!