viktoria
    Heej!
    jag har ett STORT probelm, jag kommer till 99% säkerhet få F i eng i slut betyg. hur ska jag lösa det?

    Att jag får F i eng gör att jag vill bara hoppa av hela skolan och skita i allt, jag ska börja 2an om 1 vecka, jag mår såå dåligt över att börja, att tvingas gå till eng lektionen bli förnedrad för jag suuuger på det. Hjälp mig lite?!?

    Sen har jag en fråga till, om jag redan vet att jag kommer få F i eng, och jag ska ha eng 1 år till, måste jag gå på dom lektioner då? vad händer om jag inte går på dom? För det känns ingen mening att sitt där och endå få F sen, det känns så hopplöst!!!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår din frustration men ge inte upp för det!! Kolla med skolan vilka möjligheter du har till stöd och omgång i Engelska 5 och kanske reducera (skjuta upp) Engelska 6 för det kan ju vara tufft för dig eftersom du måste fixa grunden först. Det som händer då är att du får läsa Engelska 6 senare - kanske på Komvux eller som förlängd kurs på gymnasiet. Kämpa! Ge inte upp! Lycka till! /Lena, Syv
    ...om du reducerar En 6 så behöver du inte gå på de lektionerna men det betyder att du måste läsa in kursen senare eftersom den kursen krävs för att du ska få ut en gymnasieexamen. Men du slipper den just nu så du i lugn och ro förhoppningsvis kan klara Engelska 5. Är du med? /Lena, Syv
    ...fast vänta - vilket program går du? Jag tog för givet att du ska läsa Engelska 6 men du kanske går ett Yrkesprogram och där läser du bara Engelska 5 och då behöver du inte läsa Engelska 6.../L
    ..Jahaaa, ok då är jag med! MEN dååå borde du absolut lägga upp en plan med din engelskalärare - du har ju ett helt år till att fixa ett E!!! Kanske kan du gå på lektionerna och jobba ikapp med andra kompletterande uppgifter - det måste finnas ett sätt att komma med näsan över ett E under ett helt år!!??

    Japp, du måste ha Engelska 5 för att få ut din gymnasieexamen så det är absolut värt att kämpa. Se film, läs böcker, prata framför spegeln, kanske finns någon kompletterande kurs på internet som kan hjälpa dig. GE INTE UPP!! Lycka till!/Lena, Syv
    • : Hej Lena! Tack för du svara!
    • : Men jag har bara eng 5 som sluta
    • : Men om jag endå kommer få F i eng, måste jag gå på lektioner då?
    • : Jag går Handel, så jag kommer bara att läsa eng 5! men min eng kurs är under 2år, vilket innebär att jag har 1 år kvar med eng! Men jag är 99% säker att han kommer ge mig F, och då ser jag ingen anleding till att gå på lektioner! men om jag får F i eng, får jag inte ta gymnasieexamen då? hur ska jag lösa detta?
    Läs alla kommentarer