Hanna
    Jag har precis gått ur 9:an och ska börja på den samhällsvetenskapliga linjen i Karlstad på Sundstagymnasiet nu i augusti. Men jag har bestämt mig för att byta till Skövde och gå på Västhögagymnasiet med samma inriktning istället.
    Hur ska jag göra? Måste jag vänta till skolan börjar och prata med skolans SYV? Kan jag ringa till skolorna och berätta att jag vill byta? När kan jag göra det?

    Med vänliga hälsningar, Hanna.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om din Syv fortfarande jobbar och kan träffa dig och informera hur du ska göra så är ju det bäst! Om du inte får tag i hen kanske du kan kontakta din Gymnasieantagning
    http://karlstad.se/utbildning-och-barnomsorg/gymnasium/val-och-antagning/

    Hit kan du både ringa och mejla och fråga hur du ska gå tillväga för att göra en sen ändringsanmälan. /Lena, Syv