Christian
    Jag har blivit antagen till den yh utbildningen jag minst velat komma in i, nu har jag bara 7 dagar på mig att acceptera, men jag vill fortfarande hellre komma in i en annan utbildning. Fast kanske är det så att jag inte kommer in och har kastat bort ytterligare ett år av studietid. hur ska jag göra
    • : Om det är utbildningar på olika skolor kan du tacka ja till fler utbildningar, kommer du senare in på en annan utbildning bör du genast kontakta den utbildning du tackat ja till och berätta att du har valt en annan utbildning. Så tacka ja om den är på annan skola, alternativt ring dom andra utbildningarna du helst vill in på och hör hur du ligger till.

    1 Svar

    Thomas SYV på YhGuiden
    Magnus har helt rätt i sitt svar!
    Du skall tacka ja till den skola som vill anta dig. Ifall du senare kommer in på en mer attraktiv utbildning tackar du ja till den också och meddelar den första skolan att du nu kommit in på en annan utbildning som du hellre vill gå.

    MVH/Din SYV!!