Hej Anna,
    har du ett SLUTBETYG från 2006?
    i så fall råder jag dig att ta ditt Slutbetyg till SYV på KomVUX och att du och studie- och yrkesvägledaren går igenom de kurserna som finns i ditt slutbetyg och får fram Vilka av dina "gamla" kurser som har motsvarande nya kurser. De betygen kan du höja - genom att läsa eller göra prövningar i de motsvarande kurser.
    De kurser i ditt slutbetyg som ej har motsvarande nya kurser, kan du tyvärr inte höja betygen i.

    Du kan, om du vill, själv se i Tabellen för utbyteskomplettering - vilka gamla kurser som har motsvarande nya kurser.
    ***
    Ännu ett alternativ är att göra högskoleprovet.
    ***
    Flera alternativ finns också... ex. söka inom andra studieformer än högskolestudier. Exempelvis finns det tusentals utbildningar inom yrkeshögskolan, www.yhguiden.se , och där tar man hänsyn till mycket annat än endast vilka betyg man har (ex. spelar arbetslivserfarenhet och motivation samt resultat av tester och intervjuer mycket stor roll).
    Vänliga hälsningar

    ANNA
    P.S: Länktips - Tabell för utbyteskomplettering.