Monalisa
    alltså hur kan det vara så stor skillnad i mellan..pilot yrkeshögskolan och typ svenska pilot utbildningen....yrkeshögskolan kostar runt 700.000 kr mindre en vad vissa andra utbildningar göra tex( professional pilot. svenska pilot utbildningen..hur kan det vara så stor skillnad för man får ju samma utbildning och en klar utbildning inom trafikflygplan....är dom dyra bättre eller är dom bara dyra..vad är din personliga tanke :)?

    och vart kan man se flyggbranshens utveckligen alltså hur bra/dåligt det kommer vara med jobb osv ...

    och en sak som skulle vara förkrossande är att man inte får jobb sen så det är ju tur och skicklighet som gäller men iaf tack för svar fort :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja det är stor skillnad i pris på pilotutbildningar - jag är dock inte rätt person att bedöma kvalitén dessvärre. En reflektion är dock att det säkert är höga krav på att överhuvudtaget få ha en pilotutbildning så jag kan nog tänka mig att dom kan vara ganska likvärdiga.

    Här kan du läsa lite om arbetsmarknaden för piloter http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Yrkeskompassen.html?url=1119789672%2FYrkeskompassen%2FYrkesprognos.aspx&sv.url=12.78280711d502730c1800078

    /Lena, Syv