zubeida
    jag har valt samhällskunskap och jag har gått ett år i gymnasiet hittills och det är sent att byta program.Jag undrar finns det ingen möjlighet att komma in i optiker-universitet utan behörighet med bara gymnasieexamen??

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Man måste vara behörig till just den högskoleutbildning som man vill söka. Du kan läsa på KOMVUX efter gymnasiet. Med vänlig hälsning, Mikael syv