Josefin
    Hej är 16 år och ska snart börja gymnasiet. För att bli åklagare är man tvungen att ha bland de högsta betygen då? Behöver man vara bra i matte? Jag är inte bra på det, har E i matte.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, efter gymnasiet utbildar dig först till en jurist via högskolan innan du kan utbilda dig vidare till åklagare via Åklagarmyndigheten. Till juristubildningen brukar det krävas ganska höga betyg eftersom det är en populär utbildning. Det krävs dock inga högre kurser i matte. /Lena, Syv