Mohammad

    Hej! Jag letar efter en ny utbildning som passar mig och som ger stora möjligheter till jobb. Jag har redan provat två olika program i högskolan och det gick tyvärr inte som har förväntat mig. Därför behöver jag era hjälp att välja rätt utbildning och rätt program denna gång. Jag har nu redan letat efter olika utbildningar med olika inriktningar och jag har inte bestämt mig än, därför behöver jag era hjälp för att kunna veta vad har dessa program för fördelar och vilken kommer att passa mig och vilken har större chanser för jobb. Jag läste naturvetenskapsprogrammet i gymnasiet och efter det sökte jag byggingenjörs programmet, men det gick inte så bra då vi hade mycket ritningar och 3D CAD som jag är inte så bra på. Jag sökte också beteendevetenskapsprogram då jag ville prova något nytt och ett helt annat område, men det var inte riktigt mitt område. Till slut har jag hittat några yrkeshögskoleutbildingar och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska välja. -DRIFTTEKNIKER INOM ENERGI OCH PROCESSTEKNIK 2 ÅR, 415 YH-POÄNG https://osyh.se/drifttekniker-inom-energi-och-processteknik/ -Internationell redovisningsekonom https://sih.se/utbildningar/norrkoping/internationell-redovisningsekonom/ -Tandsköterska, https://www.yhutbildningar.se/skola/medlearn/tandskoterska-325297 -Solenergiprojektör, https://kyh.se/utbildningar/solenergiprojektor Jag hoppas att ni hjälper mig att välja rätt utbildning då jag tycker att alla dessa utbildningar har mycket bra fördelar och ger stora chanser och möjligheter till jobb. Jag vill också tacka er i förhand för hjälpen. Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, du kan söka många yrkeshögskoleutbildningar (alla om du vill) - inom yrkeshögskola söker man varje utbildning "i första hand". Jag tycke därför att du med fördel kan söka alla de yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av och sedan, om du kommer in på flera, kan du då välja vilken av de du tackar Ja till. Om du kommer endast på en yh-utbildning, då har du inget val mer än att tacka Ja till den eller inte studera alls.
    Finns ingen anledning att avstå från en söka en yrkeshögskoleutbildning.