Lauro
    Jag undrar jag vill bli detektiv eller polis inom mord avdelning vilken linje passar bäst några säger säker och några säger att det räcker med samhälle nån av de jag gå in på.
    mitt mål var att bli detektiv men man tjänar inte mycket så jag valde att göra både och jobba som polis inom mord avdelning och öppna en detektiv byrå. vad tycker ni?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej,
    En bra sida är https://polisen.se/bli-polis/ att söka info på - för den som vill bli polis.
    Att öppna Detektivbyrå kan man göra med vilken tidigare utbildning som helst och utan utbildning också. Det finns inga formella krav på den som startar detektiv byrå men det finns inga garantier på att det blir inkomster.
    Att både utbilda sig till polis och starta detektiv byrå är en bättre idé än att bara starta detektiv byrå om man tänker på inkomster.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare