rebecca
    jag vill bli djurvårdare. Men jag vet inte vilken linje man ska välja...
    Är de naturbruk eller vad är det för linje?

    mvh becca

    2 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Hej!
    Jo naturbruk fungerar bra för att bli djurvårdare. För att bli behörig till Djurskukvårdarprogram måste du se till att du läser kurserna Matematik 2a, Naturkunskap 2 samt Samhällskunskap 1a1+1a2 och naturligtvis också läsa in kurser för grundläggande behörighet. Jag tror de flesta Naturbruksgymnasier erbjuder dessa kurser men kolla med skolan/skolorna du är intresserade av om de gör det.