Hanna
    Vilken av samhällsvetenskaps programen (inriktningarna) bör man välja ifall man vill bli lärare, mellanstadielärare plus idrottslärare?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ska du bli idrottslärare så räcker det med att gå vilken inriktning som helst på Sam - sedan beror det lite på om du ska kombinera idrott med annat ämne. Vill du bli matte, eller No-lärare så räcker inte den matten du läser på Sam - då måste du lägga till mer matte t.ex..Här kan du läsa mer om lärarutbildningar http://www.lararutbildningar.se/

    /Lena, Syv