viktoria
    jag går handel, och i 1:an trivdes jag jättebra var helt säker på att det var rätt linje för mig! men nu i 2:an känner jag bara att det inte alls är rätt linje/skola. min klasskompis är inte dirket så smarta och skolkar väldigt mycket. jag tycker inte dirket att min skola är bra, skulle helst vilja byta skola men kan man göra det i 2:an? eller måste jag börja om 1:an?
    Kan man byta från handel till samhäll/ekonomi? UTAN att börja om 1:an..

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad tråkigt att något som var så bra inte är det längre!

    Det blir svårt att hoppa över till ett helt nytt program eftersom du har missat för många av kurserna på alla andra program. Till samma program men till annan skola kanske kan vara möjligt om du är i fas med kurserna som de läser och att det finns plats.

    Vill man byta skola så får man ta kontakt med den nya skolan och diskutera med dom om ett byte är möjligt.

    Kanske det vore bra och boka tid med din Syv på skolan för att få rätsida på din situation och hur du kan göra för att ta dig ur den i det fall du måste stanna kvar. /Lena, Syv