Joanita
    Alltså jag gillar att använda händer and prata med människor och vara social. Men jag gillar att plugga med.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte lätt att välja när det finns så många program - bra att du ändå har kommit fram till att du vill gå ett Yrkesprogram. Jag tycker det är viktigt att tänka program först så börja med att gå igenom de tolv yrkesprogram som finns. Vilket program känner du att du skulle klara av bäst och ha mest glädje av både efter och under tiden du går på gymnasiet? Du kan läsa om alla dessa program här på Gymnasieguiden och även se små kortfilmer om programmen.

    Gå igenom alla program, sålla bort de program du absolut inte kan tänka dig, gå på mässor och Öppna hus och kanske även på provdagar som många skolor erbjuder - då kan man mer se vardagen på programmet och skolan.

    Boka en tid med din Syv på skolan och diskutera igenom det jag nämnt ovan - man kan behöva ett par samtal för att reda ut vad som passar bäst. /Lena, Syv