Casper
    hallå,jag undrar vad man ska gå för linje för att kunna få jobba med att riva hus eller krävs det någon speciell utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du hittat ett arbete du vill sikta in dig på! Det finns dessvärre inget gymnasieprogram som innehåller riva hus -däremot kan du lära dig bygga hus på Byggprogrammet. Det kan ju vara smart att kunna bygga hus för att även kunna riva dom. Det måste vara en väldig fördel! Du kan läsa mer om programmet här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/program/BA

    Kraven på en rivare brukar annars vara att man har körkort, är fysiskt stark och inte har något emot att jobba inom dammiga och smutsiga miljöer, gärna med erfarenhet av byggbranschen.

    /Lena, Syv