Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Kika gärna på gymnasieprogram/EK/juridik - på inriktningen juridik på ekonomiprogrammet testar elever på att läsa juridik redan på gymnasiet. Men formell behörighet till juristprogrammet kan man få även på flera andra gymnasiala utbildningar, bl.a på samtliga inriktningar på SA. Kurser som krävs för särskild behörighet till juristprogrammet (Samhällskunskap 1b och Historia 1b) ingår i alla högskoleförberedande gymnasieprogram, förutom Teknikprogrammet där man läser för lite historia.
    För information om SA - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/SA
    för info om HU - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HU
    för info om ES - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/ES
    för info om NA - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/NA