isha
    Jag är absolut inte nöjd med linjen som jag just nu läser för fick aldrig rätt information att jag måste läsa i Komvux efter gymnasiet. Så vill byta från Vård&omsorg till Ekonomi. Kan jag läsa vidare till sjuksköterska och sedan barnmorska? Isf vilka kurser måste jag ha behörighet i?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du lyckas byta så här sent till Ekonomiprogrammet så behöver du lägga till Naturkunskap 2 för att bli behörig att söka en sjuksköterskeutbildning. Barnmorska är en påbyggnadsutbildning på sjuksköterskeutbildningen så du måste utbilda dig till sjuksköterska först - jobba ett tag och sedan utbilda dig vidare.

    Hoppas verkligen du hittar rätt program!

    /Lena Syv