Lauro
    jag vill plugga teknik linjen och sen till polishögskolan går det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Från hösten 2018 är det tänkt att polisutbildning blir en riktig högskoleutbildning, vilket det idag inte är.

    Det är ännu inte helt klart hur eller om antagningskraven kommer att förändras.
    På teknikprogrammet behöver du läsa till En à 50 poäng historia 1a2 som inte läses på teknik, så fråga på skolan dit du vill söka om det blir möjligt för dig att läsa extra historia men annars så är det helt ok att söka till polis efter TE.
    Mvh Mikael