Khaled
    Hej på er!

    Jag är ny elev i Sverige och jag har hört att det finns något som heter Socialtjänsten efter gymnasium som man kan studera, kan jag få gärna information om detta och vad behöver jag göra efter att klara SFI och är det heter så och var ska jag jobba om jag studerat den och hur länge tid är den ??

    Tack så jättemycket!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är lite osäker på vad du menar för utbildning. Socialtjänsten är en samhällelig tjänst i alla kommuner där man kan få hjälp med olika social frågor - det är inte i sig en utbildning. Inom Socialtjänsten jobbar dock många olika yrkeskategorier. Kanske kan du mejla igen och förtydliga vad du menar och vad det är du vill jobba med så kan jag kanske vara mer tydlig. /Lena, Syv
    • : Hej och tack för din svar, jag vill jobba t.ex i arbetsförmedlingen som handläggare eller som de som stor i receptionen, eller i försäkringskassan receptionen och så.. /MVH, Rodi