Kristin

    Jag undrar över skillnader i socialpedagogutbildningar. Är det så att de som är studiemedelsberättigade är de bästa? För mig skulle det passa bäst att gå en utbildning på distans så jag kan fortsätta jobba ett tag. Men de utbildningarna är inte CSN berättigade vad jag förstår. Kan du rekommendera någon utbildning? Jag bor i Nacka, Stockholm.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    yrken Socialpedagog, Stödpedagog och Behandlingsassistent "går in i" varandra, finns ingen strikt gräns mellan dem.
    Kika gärna på yrkeshögskoleutbildningar som leder till de (ovan nämnda yrken) som är på distans: se listan på YH-guiden - yhguiden.se/resultat?Education.