Elev
    Hej! Jag har börjat att kolla på framtida utbildning, men sitter lite fast.

    Jag vill antingen arbeta med att hjälpa människor i svåra situationer (som socionom), eller att skriva på något sätt.

    Finns det några förslag för framtida utbildning som har med något av detta att göra?

    Tack!

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    Det finns många yrken inom vilka man skriver mycket och/eller hjälper människor på olika sätt. Mitt förslag är att du tittar på många olika yrken på www.framtid.se och i de flesta yrkespresentationerna på den webbplatsen finns även information om vilken utbildning som krävs, önskas eller rekommenderas för att kunna jobba inom det yrket.
    Du får gärna börja med att titta på:
    Språkyrken - bl.a på yrke/producent-av-text-for-syntolkning
    och
    Yrken inom socialt arbete - bl.a på yrke/aktivitetsinspirator