magnus
    Hej det är så att mitt dröm jobb är att jobba inom sport speciellt inom fotboll och jag undrar hur blir man en fotbollsdomare eller linjedomare och vad för krav finns det och hur svårt är det att få jobb inom det.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Magnus,
    här nere får du svar från Riksidrottsförbundet, SISU Idrottsutbildarna:

                  För att bli domare är det lämpligast att kontakta sitt lokala Fotbollsdistriktsförbund. Här går det att läsa mer: fogis.se/domare/utbildning samt på de olika distriktens hemsidor.

    Med vänlig hälsning
    och Lycka till!