Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Thea,
    svar på din fråga beror på vad för typ av jobb det är. Till vissa jobb krävs viss specifik utbildning men till andra jobb kan man anställa "vem som helst" eller "vem man vill". Vilken typ av jobb tänker du på? Du kan t.ex hitta yrkesbeskrivningar på www.framtid.se - där finns det över 2000 st. yrkespresentationer.
    Allmänt, är det givetvis bra att ha så många och så höga betyg som möjligt, men många ggr är andra saker lika viktiga eller t o m viktigare: t.ex kan körkort krävas eller vara meriterande att man har; ibland önskar arbetsgivare att man kan ett visst språk, kan t.ex vara teckenspråk.

    Så, berätta gärna mer om vilken typ av jobb du menar i din fråga, så ska vi försöka ge dig ett bättre svar.
    Vänligen

    Julia