Marcus
    Tror drifttekniker skulle passa mig i framtiden. Ska gå el energi.
    Är det mycket praktiskt på det programmet? Är det mycket praktiskt på lektionenerna om man gå inriktning dator och kommunikation?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus,
    El&Energiprogrammet är ett Yrkesförberedande program och teori och praktik är det ungefär hälften var /grovt uppskattat/.
    Du kan läsa information om det programmet på http://www.gymnasieguiden.se/program/EE
    och för att känna på hur det är att bli elev på EE på en viss skola råder jag dig att boka "skugga en elev" aktivitet: du kommer under en skoldag vara med på gymnasieskola som du är intresserad av att söka till /det är en sort "prova-på" dag/. För att boka en sådan "skuggning" kan du be Studie- & yrkesvägledare på din skola kontakta gymnasieskola där du vill "skugga en elev".
    Om du hellre själv vill boka tid - kan du maila till SYV på gymnasieskolan.
    Glöm inte meddela din skola om att du skall vara borta en dag /så att de inte letar efter dig utan vet att du är på gymnasieskolan och provar-på/.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte