Johannnnnn

    Hej, jag är 18 år gammal och läser ekonomi programmet. Jag är intresserad av att läsa till civilekonom i Borås och undrar hur jobb möjligheterna ser ut? är det lätt att få jobb efter examen? isåfall vad för jobb och vilka arbetsuppgifter får man, jag vet att det kan variera utifrån vad för jobb man väljer men jag menar generellt!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det vi vet om yrke civilekonom berättar vi på framtid.se/yrke/civilekonom Civilingenjörsprogrammet är ett fyraårigt program. Du kommer därför söka jobb först om fyra år och det är ganska lång tid... Det är väldigt mycket som kan hända på 4 år. Men du får gärna titta på hur jobbannonserna (om ledig jobb för civilekonomer) ser ut idag, hur arbetsgivare som söker anställa civilekonomer beskriver arbetsuppgifterna. När jag nu sökte på "civilekonom" på i platsbanken på arbetsförmedlingens webbplats fick jag upp 31 annonser (uppgift från 21 mars 2023); se listan på arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser?q=civilekonom

    Studie- och yrkesvägledare