fljsfiosjd

    rgirjidrtgji

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ali,

    vilken svår fråga!
    Vad det gäller att få jobb, så är det varje Arbetsgivare som själv bestämmer vem hen vill anställa.
    Och inom programmering sker allt så snabbt!!!! helt nya möjligheter öppnas hela tiden och med det krävs också nya kunskaper. Mycket lär man sig själv, som programmerare, kan jag tänka mig - för att kurser man läser "hinner inte med" verkligheten. :)

    Ang. Europass - man hör även på namnet att det är "euro"- inom Europa... men det är inte förbjudet för arbetsgivare i USA att kika på det och acceptera "europasset". Det är också möjligt att din blivande arbetsgivare i USA känner till och "respekterar" Europass. Det är omöjligt att veta ... men om du redan nu vet vem du vill ha som arbetsgivare i USA, kan du gott kontakta dem och fråga vilken utbildning de föredrar att du skaffar dig.

    Jag vet inte exakt vilka utbildnignar du kom in på, men kika gärna på de "praktiska saker" såsom resväg till skolan och/eller boende. Om utbildningar är på din hemort båda och du inte behöver tänka på att skaffa dig ny bostad eller åka långt; se om någon av utbildningar är på distans... du kan kanske försöka hänga med i båda samtidigt - i alla fall under första terminen. Det är inte helt ovanligt att folk läser på högskola och på yrkeshögskola samtidigt. Du kan skanske genomföra båda samtidigt!? :)

    Hoppas någonting i mitt svar blir till hjälp!

    ANNA