Hanna

    Hej! Jag funderar på att börja studera på psykologprogrammet i Sverige. Jag studerar just nu på programmet utomlands, har svensk gymnasieexamen. Min fråga är om man får sin titel direkt i Sverige och kan börja jobba så fort man tagit examen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,
    Se info i presentationen PTP-psykolog. Där kan du se att minst 1års tjänstgöring efter psykolog-examen och innan man kan få legitimation beviljad av soc.styrelsen krävs.