Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Vilka sommarjobb som kommer att utannonseras inför sommaren 2021 kanske är det ännu lite för tidigt att titta på... då annonser om sommarjobb brukar komma ut tidigast vid årsskiftet. Men du kan redan nu ta kontakt med folktandvården och med privata tandläkare i den delen av Sverige där du vill sommarjobba och fråga om vilka sommarjobb (om några alls) som kommer bli möjliga för dig att söka!
    Svenska yrken inom Tandvården är:
    Tandtekniker
    Tandläkare
    Tandhygienist
    Tandsköterska
    Receptionist
    Med.sekreterare/Vårdadministratör

    • Anna : Du kan också kontakta AF, Arbetsförmedlingen. AF kanske har fått samma fråga förut och har ett färdigt svar, eller kan hjälpa dig med info om hur man söker sommarjobb. Du kanske kan ha sommarjobb även utanför Tandvården? Om det t.ex inte skulle gå att få sommarjobb inom tandvården?