sara

    Hej Syv, jag är en 19årig tjej som går i tvåan på gymansiet. Jag går i vård och omsorg pogrammet och valde vård kursen pga ville jobba inom akut vård men de tog bort kursen i tvåan så vi läser bara om gamlingar nu. Jag är inte intresserad och jobba med gamlingar eftersom jag tycker det är obehagligt och tvätta nedre. Finns det andra jobb inom vård och omsorg för vill ej jobba med gamlingar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    inom vården finns många olika jobb. Se t.ex framtid.se/yrken/halsa-sjukvard - många av de jobben kräver eftergymnasial utbildning. Se om du efter gymnasiet vill söka till utbildning på högskola eller på yrkeshögskola. Inom yrkeshögskola kan man bl.a utbilda sig till specialistundersköterska, steriltekniker, apotekstekniker, med.sekreterare eller tandsköterska.