Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan. Både du och eleven får gärna kika på framtid.se/yrke/hundyrken och bland de så kallade "hundyken" finns till exempel Agilitylärare, olika typer av Hundförare, t.ex Sprängämneshundförare eller Hundförare-väktareHundspannsguide, Hunduppfödare/kennelägare, Hunddagisföretagare, Dogwalker

    Bland annat kan man utbilda sig och sedan jobba som Hundförare i FM.

    Sedan finns det jättemånga "djur-yrken" där man bland annat (kanske huvudsakligen eller i stor utsträckning) jobbar med hundar, men även med andra djur, t.ex är det följande yrken:
    Djurmassör
    Pet groomer
    Djursjukskötare
    Djurfysioterapeut

    Liselotte