Kimia
    Vilka arbetsuppgifter har man?,och kan man själv välja vart man vill jobba inom efter tre år på Vård & omsorg?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    HEJ KIMIA,
    du kan själv välja vilka jobb du SÖKER. Av de jobb du söker kanske du inte får alla dem, utan några eller bara ett jobberbjudande.
    Om du bara söker jobb på sjukhuset, kan du inte få jobb någonannanstans. Du kanske inte får något jobb men du får inte jobbet utanför sjukhuset för att du bara sökte jobb på sjukhuset.
    Om undersköterskans arbetsuppgifter läs på http://www.framtid.se/profession/underskoterska/ - där det är kort och bra förklarande text och du kan också se exempel på några arbetsgivare där du kan söka jobb efter gymnasiet.
    Mvh
    Mikael SYV