Nima
    Hej, om jag ska börja i Jönköpings gymnasium. När jag är från helt annat län. Kan syv då hjälpa mig med att söka till ett fotbolls lag med flera alternativ. Jag vet att min kompis när han gick ut gymnasiet gjorde syv det. Men våran syv har slutat och vi väntar på ett syv nästa år för då går jag i 9:an?

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vi hoppas att ni får en ny SYV till skolan och att du får all den hjälp med att göra ansökningar som du behöver och som du har rätt till. Besök gärna www.gymnasieguiden.se där du finner väldigt mycket i info om att söka till gymnasiet.

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nima,

    jag är rädd att jag inte har förstått din fråga.

    Du nämner studier i "annat län" och "forboll" och ansökan till eftergymnasiala studier.

    Skulle du kunna berätta lite mer?

    Vi vill hjälpa dig (svara på dina frågor) men det är svårt om vi inte förstår helt och hållet - vad det är du undrar över.

    Skickar nu länkar till sidor med information som jag hoppas kan vara till hjälp för dig:

    Vilka gymnasiala utbildningar får man söka? - läs här>>

    Vilka gymnasieskolor erbjuder möjlighet att spela fotboll - bland annat NIU och RIG? - se här>>

    Vad kan man göra efter gymnasiet? - läs här>>

    bästa hälsningar

    Milla syv

    Bästa hälsningar

    Milla Syv

    Studie- och yrkesvägledare