Klara
    Hej! Jag skulle vilja läsa Journalistik på distans. Har godkänd examen från gymnasiet.

    Jag hittar bara en distansutbildning i Kalix, vill veta ifall de finns nån mer. Vill alltså läsa hela programmet, sedan ifall de skulle finnas enstaka kurser att gå skulle de också va intressant. Men vill ha de på distans.
    • Julia : Distans kan finnas Med Obligatoriska träffar. Är du intresserad av endast distans utan träffar? Och är du intresserad av andra skolformer än högskola-universitet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Klara!
    utbildningsutbud förändras, så det gäller att med jämna mellanrum besöka de sajter där utb. inom en viss studieform visas, t.ex inom folkhögskola: folkhogskola.nu/sok-kurser/media-kommunikation/journalist - tyvärr ser jag bara en distansutbildning där i listan, Kalix-folkhogskola/Kurser/2021ht/journalistutbildningen, och den är med fysiska träffar.

    Högskoleutbildningar som startar våren 2022, i Sverige, kommer alla dyka upp när anmälningsperiod börjar, den 15 sept 2021. Ännu kanske man inte kan se alla dem. Lärosätenas gemensam webbplats är www.studera.nu och ansökan gör man på www.antagning.se Se exempel på en distanskurs: lu.se/lubas/i-uoh-lu-JOUE01/S9031

    Inom yrkeshögskola (där utbud förändras ofta) finns idag några utbildningar som kanske kan bli av intresse för dig, t.ex
    utbildning/nackademin/social-media-manager-distans Distansutbildningar inom yrkeshögskola brukar ha obligatoriska träffar.