Cecilia

    Hej! Jag har två yrkesexamina-jurist och sjuksköterska. Jag skulle vilja skriva en magisteruppsats där jag på ngt sätt kan kombinera mina båda utbildningar. Vad ska jag tänka på? Hur går jag tillväga? Bör jag välja vårdvetenskap istället för omvårdnad för att det kanske är bredare? Förstår att man även kan göra detta genom att gå ett specialistprogram för sjuksköterskor men även genom fristående kurser. Kan man läsa på vilket universitet som helst och sedan på ett annat eller bör man läsa allt på samma universitet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Cecilia;

    varje lärosäte i Sverige har rätt att bestämma rätt mycket självt, på plats, på lokal nivå. Därför måste jag råda dig söka svar hos de utbildningsansvariga på just det lärosäte där du vill ta ut din examen.
    Hälsningar
    Mikael