Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jorge!

    I Stockholm finns Juristprogrammet på Stockholms Universitet och här >> är utbildningens egen hemsida.

    Bästa hälsningar och lycka till med din studieplanering!

    L. :)

    Liselotte
    • : Blir man jurist direkt efter juristexamen? eller måste man plugga vidare?
    • Mikael : Jurist blir man efter 4.5 år studier på Juristprogrammet. Man får Juristexamen om man klarar studierna med godkänt resultat. Det är i alla fall så som reglerna ser ut idag. Vi kan inte lova att det inte blir någon förändring i framtiden.