A
    Hej! Jag är jätteintresserad av juristprogrammet men vill veta om det finns några distansstudier på universitet? Jag har ingen möjlighet att studera på plats för att jag är en ensammamma och kommer att jobba samtidigt. Kvällstider fungerar inte heller eftersom jag inte får någon hjälp. Jag har läst att vissa universitet har flexstudier men om jag förstod korrekt så är det inte riktigt samma sak. Finns det någon möjlighet till webbaserade studier eller något annat alternativ? Tack så mycket!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej A,

    Juristprogrammet ges i dagens läge inte på distans; se en lista på utbildningar som leder till juristexamen på www.studera.nu - här >>>> är snabblänk.

    På distans kan man läsa >> Utvidgad juridisk introduktionskurs. Det är en förberedande inför juristprogrammet utbildning.

    Juridiska introduktionskurser på distans ges även av Luleå Universitet och Lunds Universitet - se gärna info på https://www.ltu.se/edu/course/J00/J0046N/J0046N-Juridisk-introduktionskurs-1.124734?termin=V18

    och http://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-JURF11/62801

    Liselotte

    Tips: kika gärna på distansubildning till IP-paralegal >>.