Irina
    Hej! I år tänker jag söka några högskoleutbildningar. Jag vill helst läsa Personalvetenskap men är osäker om jag blir antagen. Därför funderar jag också på att söka det beteendevetenskapliga programmet. Jag undrar om beteendevetare kan jobba som personalvetare? Båda program inehåller ju psykologi som är grunden till HR-management.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Irina,

    Ja, det funkar med beteendevetarutbildningen, men Du skulle i så fall behöva komplettera med kurser i personalekonomi/företagsekonomiarbetsrätt (den viktigaste!) och eventueIIt även med kurser i statistik.

    Mvh

    Peter SYV