meimona
    Jag går i nian just nu och jag är inte klar med simningen kan det vara att inte av gymnasievalet antagna mig?

    1 Svar

    Frågor och svar taggade med 'droganalytiker' (1 st.)

    • Elin

      Hur går man till väga för att bli rättskemist?

      Hej! Jag är intresserad av att jobba med rättskemi, d.v.s. att undersöka exempelvis narkotika/droger i blod/hårstrån samt urin. Jag undrar hur man ska gå tillväga för att bli det. Vilken utbildning krävs? Räcker det med kemist? Eller?

      Anna: : Hej Elin, jag undrar om det är yrket Forensiker som du är intresserad av? Grundutbildning i kemi (t.ex kandidatprogrammet i kemi) är jag säker på att man behöver (som grund) och... Läs hela svaret