syv

    Hej, jag har en elev som skulle vilja läsa svenska som andra språk på gymnasiet. Hen har läst vanlig svenska under högstadiet och klarar E med bravur. Får man överhuvudtaget läsa sva på gymnasiet med en bakgrund att ha läst vanlig svenska flera år?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Enligt vad Skolverket svarade tidigare, ja ! Ring Skolverket 08-52733200. Vad vi tidigare fått fram är att även om eleven fått A betyg i Svenska 1&2 får hen läsa SAS 3, om hen så önskar, alltså blanda kurser mellan svenska och SAS.