Marc

    Jag ska göra en prövning i Historia 1b. Jag har dock haft andra prövningar samtidigt vilket gjort att jag inte hunnit plugga särskilt mycket. Därav min fråga; Om jag missar min prövning, eller får betyg F, kommer detta att påverka mitt nuvarande betyg (B)?

    Och, om jag missar min prövning, kommer detta att påverka mina framtida prövningar på något sätt? Dvs kan, exempelvis Hermods i detta fall, "säga nej" till mina framtida prövningsanmälningar på grund av att jag missat någon tidigare?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Marc,
    om man har flera betyg i samma kurs, är det det Högre betyget som gäller.
    Att man "missar" en prövning, påverkar inte framtida möjligheter att läsa kurser eller göra prövnignar i dem.
    Vänliga hälsningar
    ANNA