Jessica
    Hej, jag skulle gärna vilja bli make-up artist, hårstylist, nagelteknolog och frisör. Jag bor i norra norrland och har hittat ett praktiskt gymnasium med inriktingen frisör 30 mil söderut, kan jag bli make-upartist, hårstylist och nagelteknolog om jag bara har en frisör utbildning? kostar utbildningen någonting? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, den utbildning du pratar om ligger under Hantverksprogrammet där just frisörinriktningen finns. Du blir då först och främst frisör i botten efter att du tagit en del gesällbrev mm. Många skolor har dock en del kurser inom frisörinriktningen med annat som t.ex makeup och naglar även om dessa inte är primära yrkesutgångar.

    Det finns dock många eftergymnasiala utbildningar inom detta - dom kan kosta en del dock. Hittade en del här http://www.studentum.se/utbildningar-makeup-naglar. /Lena, Syv