kristian

    Hej! Jag går nu samhälle med media-inriktningen och skulle vilja bli polis. Kan jag bli det fastän jag går media-inriktningen och inte beteende-inriktningen?? Är chanserna stor att bli polis för mig?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Vilken inriktning på Sam programmet man går spelar ingen som helst roll för chansen att bli polis. Däremot blir du inte behörig utan körkort - därför kan transport inriktning på fordonsprogrammet vara mest passande, pga man där kan få körkort .