Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Wilma,
    på Naturvetenskapsprogrammet är det En kurs moderna språk som är obligatoriskt att läsa. Läsa fler kurser än En är på NA - frivilligt, vilket du kan se i Programplanen för NA
    Men det är din skola som kan svara på frågan om det fortfarande går att byta din studieplan; du måste i så fall kunna ta en annan kurs i stället för mod.språk4 /tyska4/ och det är endast din skola som kan svara på frågan om den möjlighet finns, alltså att ge dig plats på ngn annan kurs i stället för tyska 4.
    Jag tror och hoppas att du fortfarande kan byta, men helt säkert är det SYV på din skola som kan svara till dig. Prata med SYV-en på din skola om det snarast; ta och skicka e-post kanske redan nu eller senast imorgon, om det, till SYV på din skola!
    Vi håller tummarna!
    Vänligen
    Julia SYV