Emma
    Kan jag ansöka om två kandidatexamina och använda samma kurser i båda? Har nu läst 90 Hp och undrar om jag kan läsa två olika huvudområden och ansöka om två olika kandidatexamina men använda resterande kurser (de 90 Hp jag redan läst) i båda kandidatexamina?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    svar jag kan ge är "förhoppningsvis". Detta pga varje lärosäte (högskola-universitet) i Sverige får bestämma ganska mycket lokalt om sina examina ... Du måste alltså få svar från studievägledningen på just det lärosäte där du vill ta ut Kandidatexamen/examina.
    Det finns inte något centralt förbud mot att använda samma kurser i olika examina, men mer än så kan ingen annan säga än just de som ska utfärda kandidatexamen för dig.
    Vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare