Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, du hinner.

    Studie- och yrkesvägledare
    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej F,
    du fick redan rätt svar från Milla SYV. Jag vill bara fylla på med lite detaljer.
    Som du kan se på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum blir sista dag för komplettering med betyg - den 18 juni 2020; och resultatet från högskoleprovet som du kommer skriva under våren 2020 kommer att komma långt innan dess; alla giltiga resultat från HP kommer automatiskt till Antagning.se om du har gjort ansökan om ngn utbildning på högskolenivå i Sverige. Kika gärna på gymnasieguiden.se/reportage/anmael-dig-till-högskoleprovet där det finns lite mer info om när provet skrivs under våren 2020 och när man bör ansöka + några korta praktiska tips!

    • : Tack snälla för utförligt svar!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!