Homam
    Jag går tredje året nu i teknikvetenskap programmet i nacka gymnasium och tar stundeten snart. Jag har ganska bra betyg men saknar lite meritvärde för att komma in i civilingenjör utbildningen. Jag har pluggat ma 5. Ma spets. Moderna språk 3 och 4. Så jag borde ha 2.5 extra merit poäng över mitt jämförelsetal som är 17.5 men ändå så behöver jag mer för att komma in i utbildningen. Min fråga är om jag höjer mina betyg genom prövningen i komvux och hamnar i bII gruppen kommer jag flora mina 2.5 extra merit eller behålla dem i mina nya meritvärde?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du behåller dina meritpoäng. Meritpoängen försvinner inte om man läser upp betygen.