bella
    Jag undrar om jag kan bli advokat eller polis om jag har F på idrott. Jag vill gå på ekonomi programmet - Juridik

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Idrott är inget krav på Juristprogrammet på högskolan - det är däremot väldigt populärt så om du har F i Idrott så kan det sänka ditt betygsnitt som i sin tur kan göra att du kan ha svårt att konkurrera med andra. Inte heller polisutbildningen kräver formellt ett Idrottsbetyg men eftersom jobbet kan vara ganska fysiskt krävande så kan det ju vara bra att försöka så gott man kan och ta betyget om det är just polis man vill bli. /Lena, Syv