Amina
    Jag går första året på BF och undrar om jag måste byta linje för att kunna bli barnmorska?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom barnmorska är en påbyggnadsutbildning på en sjuksköterskeutbildning så är det just sjuksköterska du i sådana fall ska satsa på. Från BF så måste du i sådana fall läsa in högskolebehörigheten + mer matte och naturkunskap. Tycker du det blir för jobbigt så får du fundera på att byta till ett högskoleförberedande program. Boka då en tid med din Syv på skolan för att diskutera vilka program som skulle passa just dig. /Lena, Syv